Onderhoud

Wij zijn van mening dat uw woning schoon, heel en veilig moet zijn. Daarom voeren wij regelmatig onderhoud uit, en ook een deel van de reparaties in en om de woning zijn voor rekening van Eemland Wonen. U zorgt er zelf voor dat de binnenkant van uw woning en uw tuin in orde blijven.

Onderhoud van A tot Z
Wij zijn dus samen verantwoordelijk om de woning in goede staat te houden. U als huurder en wij als woningcorporatie. Maar over wie nou precies wat moet doen, bestaat soms onduidelijkheid. Kort gezegd: voor kleine reparaties en dagelijks onderhoud bent ú verantwoordelijk. Denk aan het schoonhouden van afvoeren, het schilderwerk binnen in uw woning, of het vervangen van kapotte tegels in de tuin. In de folder 'Onderhoud van A tot Z' ziet u precies voor wie welke reparatie is. 

Tuinonderhoud
Uw tuin houdt u zelf netjes en schoon. Wilt u weten waar u rekening mee moet houden bij de aanleg? Of wilt u weten of  u toestemming nodig heeft voor het planten van een boom? Neem dan contact op met één van onze medewerkers via (035) 548 50 50

C.V. ketel en mechanische ventilatie
Eens in de 2 jaar krijgt uw c.v. ketel en uw mechanische ventilatiebox een onderhoudsbeurt. Het onderhoud wordt uitgevoerd door de firma Paans. Zij sturen u een bericht wanneer uw ketel of ventilatiebox weer aan de beurt is.

Planmatig en groot onderhoud
Wij repareren niet alleen wat kapot gaat. Zo doen wij doorlopend planmatig onderhoud aan de woningen. Denk aan bijvoorbeeld het buitenschilderwerk, onderhoud aan daken en houtrotherstel. Wanneer wij bij uw woning aan de slag gaan, wordt u vooraf door ons geïnformeerd. 

Onderhoudsfondsen
Niet iedereen is even handig in klussen. Om u wat van deze onderhouds- en reparatiewerkzaamheden uit handen te nemen, heeft u de mogelijkheid lid te worden van het dakgotenfonds, glasfonds en ontstoppingsfonds. Nieuwe huurders zijn overigens automatisch lid. Meer informatie leest u op de pagina Onderhoudsfondsen

Heeft u een reparatie? Klik hier

Veelgestelde vragen

Storingen aan de centrale verwarming en de mechanische ventilatie meldt u zelf rechtstreeks telefonisch bij Paans via (030) 261 01 11, keuze 2 (24 uur per dag bereikbaar) of direct online via www.paans247.nl